Πολλά παιδιά με χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση, έχουν δυσκολία στο να αντιμετωπίσουν το γεγονός οτι μπορούν να κάνουν λάθη, ότι σε κάποιο από τα παιχνίδια και τις δοκιμασίες μεταξύ άλλων παιδιών μπορεί να αποτύχουν σε αρκετές προσπάθειες τους.
Αυτό φέρει ως αποτέλεσμα τη μη αποδοτικότητα τους σε κάθε τους προσπάθεια είτε συλλογική είτε ατομική.
Η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση αναφέρονται στη σχέση που έχει ένα παιδί κυρίως με τον εαυτό του. Τα παιδιά που βρίσκονται σε συνεχή διαδικασία μάθησης, ανάπτυξης της προσωπικότητας και δημιουργία σχέσεων, η χαμηλή αυτοεκτίμηση στέκεται σημαντικό εμπόδιο για την εξέλιξή τους.
Εαν παρατηρήσει κανείς τα χαρακτηριστικά του παιδιού με χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση θα διαπιστώσει ότι συχνά μειώνει και υποβαθμίζει τον εαυτό του μιλώντας γι αυτόν με αρνητικά σχόλια.
Δεν δέχεται την κριτική από άλλους και νιώθει αφόρητο άγχος.
Συνήθως όμως ασκεί κριτική και επικρίνει τους άλλους σε κάθε ευκαιρία.
Η συμμετοχή και η επίδοση στα μαθήματα του σχολείου δεν έχουν την αναμενόμενη ανταπόκριση.
Τα συναισθήματα του εστιάζονται στα αρνητικά και όχι στα θετικά που λέγονται για εκείνο.
Επιπρόσθετα στεναχωριέται έντονα για τις αποτυχίες του, το άγχος και η απομάκρυνση από τα άλλα παιδιά δεν αργούν να εμφανιστούν.
Δύσκολα θα δημιουργήσει φίλους και παρέες και οταν συμβεί αυτό συχνά βιώνει την απόρριψη.
Μια ομάδα θεατρικού παιχνιδιού που ως κύριο στόχο έχει να βοηθήσει με παιχνιώδη μορφή έκφρασης και δημιουργίας στην ομαλή μετάβαση των συναισθημάτων του παιδιού, πρώτα για ενίσχυση του ΕΓΏ του και ύστερα του περίγυρου, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να επιφέρει.
Η ομάδα θεατρικής έκφρασης πάντα φροντίζει να δημιουργεί ένα κλίμα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και υποστήριξης.
Βοηθά το κάθε παιδάκι να κατανοήσει καλύτερα τον εαυτό του και τα θέλω του μέσα σε ένα σύνολο.
Του δείχνει τον τρόπο του να μην φοβάται τις σκέψεις και τις ιδέες του επιβραβέυοντας την αποψή του ακόμη και εάν δεν είναι υλοποιήσιμη.
Δεν υπάρχει αρνητική κριτική, δεν γελοιοποιούμε, δεν κατηγορούμε και δεν συγκρίνουμε με άλλα παιδιά.
Ο ανταγωνισμός είναι ανύπαρκτος μέσα στην ομάδα θεατρικού παιχνιδιού.
Το κάθε παιδί αναλαμβάνει την ευθύνη που μπορεί να προσπαθήσει με τον δικό του τρόπο να προσφέρει στην εκάστοτε ομάδα.
Αποφεύγουμε τις “ταμπέλες”, τις παρομοιώσεις και τους διάφορους χαρακτηρισμούς.
Πάντα ζητάμε τη γνώμη του παιδιού για το θέμα που έχει τεθεί στην ομάδα ακούγοντάς το, στο δικό του χρόνο και με τον δικό του τρόπο, ούτως ώστε να νιώσει ασφαλής για να εκφραστεί κατάλληλα.
Ένας καλός εμψυχωτής ενθαρρύνει τα παιδιά να κάνουν λάθη, να θέτουν στόχους και να έχουν φιλοδοξίες. Ως πρωταγωνιστές στις αποτυχίες, ο εμψυχωτής χρησιμοποιεί το χιούμορ, το γέλιο και την αισιοδοξία. Η τελειομανία και η τελειοθηρία στέκονται απλά θεατές.
Μέσα από τα λάθη μας μαθαίνουμε ότι πολλά εμπόδια θα μας οδηγήσουν στον στόχο μας με επιμονή, υπομονή και θάρρος αλλά είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι εμπόδια θα συναντήσουμε άπειρα εάν δεν πιστεύουμε στον εαυτό μας, βάζουμε ακόμα ένα.
Η ομάδα θεατρικού παιχνιδιού χρησιμοποιεί ασκήσεις και τεχνικές μέσα από την θεατρική έκφραση των παιδιών για να σταθεί και να ενισχύσει ένα παιδί με χαμηλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση.
Εάν θέλετε το παιδί σας να εδραιώσει μία σωστή και ομαλή αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση, ήρθε η ώρα να δοκιμάσει την ομάδα μας. Την παιδική ομάδα θεατρικού παιχνιδιού.